Золота гірлянда Карма Каґ’ю

Карма Каґ’ю є найбільшою школою традиції Каґ’ю. Вираз «Золота гірлянда Карма Каґ’ю» стосується майстрів, які є очільниками лінії. Це – індійські та тибетські майстри-засновники Каґ’ю, послідовність перевтілень Ґ’ялва Кармап та їхніх найвидатніших учнів, що забезпечують збереження безперервності передачі вчення традиції. Очільники лінії обираються самим Кармапою, який забезпечує цілісність та чистоту вчень лінії. Подібним чином, саме Кармапа обирає вчителя, чиїм завданням буде передача йому лінії в наступному народженні.

Ґ’ялванґ Кармарпа є великим бодхісаттвою, що має здатність бачити ступінь духовної реалізації та якості інших. Завдяки цій здатності він і обирає своїх учителів. Немає чітких правил, що заздалегідь визначають, хто стане вчителем Кармапи у наступному житті. В деяких випадках очільники лінії – це знані Рінпоче, в інших – практики виняткової реалізації, що не мають високого статусу у духовній ієрархії.

Починаючи із часів Восьмого Кармапи Мікьйо Дордже (1507-1554), очільниками лінії, що зазвичай відповідали за передачу вчення кожному наступному Кармапі, були перевтілення найближчих учнів Ґ’ялванґа Кармапи, яких також іменують «сердечними учнями Кармапи» – Шамара Рінпоче, Тай Сіту Рінпоче, Джамґона Конґтрула Рінпоче та Ґ’ялцаба Рінпоче.

Дійсно, згідно цій традиції, кожний майстер передає наступному усю повноту лінії у первинній чистоті, щоби зберегти її живою та автентичною. Таким чином, кожен очільник лінії стає додатковою перлиною у цій золотій гірлянді Карма Каґ’ю:

Будда Ваджрадхара в оточені
будд, дхармапал та майстрів Каґ’ю
  1. Будда Ваджрадхара
  2. Тілопа (988-1069)
  3. Наропа (1016-1100)
  4. Марпа (1012-1097)
  5. Міларепа (1052-1135)
  6. Ґампопа (1079-1153)
  7. Перший Кармапа, Дюсум Кх’єнпа (1110-1193)
  8. Дроґон Речен (1148-1218)
  9. Помдракпа (1170-1249)
  10. Другий Кармапа, Карма Пакши (1204-1283)
  11. Друбтоб Орґ’єнпа (1230-1312)
  12. Третій Кармапа, Ранґжунґ Дордже (1284-1339)
  13. Ґ’ялва Юнтонґпа (1296-1376 або 1284-1365)
  14. Четвертий Кармапа, Ролпе Дордже (1340-1383)
  15. Другий Шамарпа, Кхачо Ванґпо (1350-1405)
  16. П’ятий Кармапа, Дешин Шеґпа (1384-1415)
  17. Ратнабхадра Рінчен Занґпо (XV століття)
  18. Шостий Кармапа, Тонґва Донден (1416-1452)
  19. Бенґар Джампал Санґмо (XV- XVІ століття)
  20. Перший Ґ’ялцабпа, Палджор Дондруп (1427-1489)
  21. Сьомий Кармапа, Чодрак Ґ’яцо (1454-1506)
  22. Перший Санґ’є Ньєпа, Таши Палджор (1457-1525)
  23. Восьмий Кармапа, Мікьйо Дордже (1507-1554)
  24. П’ятий Шамарпа, Кончок Єнлак (1526-1583)
  25. Дев’ятий Кармапа, Ванґчук Дордже (1556-1603)
  26. Шостий Шамарпа, Чокьї Ванґчук (1584-1630)
  27. Десятий Кармапа, Чоїнґ Дордже (1604-1674)
  28. Сьомий Шамарпа, Єше Ньїнґпо (1631-1694)
  29. Одинадцятий Кармапа, Єше Дордже (1676-1702)
  30. Восьмий Шамарпа, Чокьї Дондруп (1695-1735)
  31. Дванадцятий Кармапа, Джанґчуб Дордже (1703-1732)
  32. Восьмий Тай Сітупа, Чокьї Джунґне (1700-1774)
  33. Тринадцятий Кармапа, Дюдул Дордже (1733-1797)
  34. Десятий Шамарпа, Міпхам Чодруп Ґ’ямцо (1742-1792)
  35. Дев’ятий Тай Сітупа, Пема Ньїнже Ванґпо (1774-1853)
  36. Чотирнадцятий Кармапа, Тхекчок Дордже (1798-1868)
  37. Перший Джамґон Конґтрул, Лодро Тайе (1813-1900)
  38. П’ятнадцятий Кармапа, Какхьяб Дордже (1871-1922)
  39. Одинадцятий Тай Сітупа, Пема Ванґчук Ґ’ялпо (1886-1952)
  40. Другий Джамґон Конґтрул, Кх’єнце Озер (1904-1953)
  41. Шістнадцятий Кармапа, Ранґжунґ Ріґпе Дордже (1924-1981)
  42. Дванадцятий Тай Сітупа, Пема Доньйо Ньїнже (1954- )
  43. Дванадцятий Ґ’ялцабпа, Дракпа Тенпе Япел (1954- )
  44. Сімнадцятий Кармапа, Оґ’єн Трінлей Дордже (1985- )

Повернутися до розділу «Лінія Каґ’ю»

Джерело: Матеріали запозичені із книги “History of the Karmapas: The Oddysey of the Tibetan Masters with the Black Crown” by Lama Kunsang, Lama Pemа, Marie Aubelé. – Snow Lion Publications, Ithaca, New York, 2012. – P. 261-265.