ІСТОРІЯ КАРМАП

Ґ’ялванґ Кармапа
та майстри-засновники лінії Каґ’ю
Перший Кармапа Дюсум Кх’єнпа (1110-1193) був особистістю, чия відданість піклуванню про інших була такою сильною, що це в буквальному сенсі змінило історію. Він став першим буддійським майстром, що у своєму наступному народженні виявив себе для своїх учнів, і цим поклав початок не лише найстарішій лінії перевтілень в Тибеті – лінії Ґ’ялва Кармап, але також самого інституту реінкарнації в тибетському буддизмі. Дев’ятисотлітня лінія перевтілення Кармап, започаткована Дюсумом Кх’єнпою, процвітає й сьогодні. Його Святість Сімнадцятий Кармапа Оґ’єн Трінлей Дордже продовжує бути рушійною силою і духовним очільником усієї школи Карма Каґ’ютибетського буддизму.Глибина відповідальності Дюсума Кх’єнпи за інших проявлена у його словах та вчинках. Якось Дюсум Кх’єнпа та його товариші по навчанню отримали настанови від свого вчителя – майстра Ґампопи, в яких Ґампопа визначив велике співчуття як одне із найважливіших якостей духовного учителя. Коли друзі обговорювали це твердження, Дюсум Кх’єнпа запропонував власне розуміння того, що воно означало. «Якщо хтось є духовним учителем і вимушений піти до пекла заради одного із своїх учнів, він зробить це без коливань, однак ні за яких обставин не залишить його», – промовив Дюсум Кх’єнпа.Протягом останніх дев’ятиста років Дюсум Кх’єнпа жив у повній відповідності до свого визначення духовного провідника істот. На власному прикладі він довів своє небажання залишити учнів навіть на порозі смерті. Після того, як Дюсум Кх’єнпа помер у 1193 році, він свідомо повернувся як Другий Кармапа Карма Пакши, і наочно довів, що він дійсно є перевтіленням Першого Кармапи. Відтоді він приймав безперервну послідовність народжень як Кармапа, повертаючись знову і знову, щоби діяти задля блага істот і вчення Дхарми.У своїй теперішній реінкарнації, в якості Сімнадцятого Ґ’ялванґа Кармапи Оґ’єна Трінлея Дордже, Його Святість продовжує традицію діяльності Кармап заради добробуту інших та розширює її, щоби охопити нові виклики XXI століття, такі як захист навколишнього середовища, та використати нові можливості нашого часу, таких як Інтернет технології, для спілкування з учнями з усього світу.

Джерело: Матеріали запозичені з Інтернет сторінки http://www.karmapa900.org/.