ДІЯЛЬНІСТЬ ЙОГО СВЯТОСТІ Ґ’ЯЛВАНҐА КАРМАПИ

Монастир Ґ’юто

Щоденна діяльність

Сімнадцятий Ґ’ялванґ Кармапа живе у монастирі Ґ’юто, що знаходиться у містечку Сідбарі біля Дхармсали, штат Хімачал Прадеш, Індія. Коли він не подорожує, то підтримує доволі насичений розпорядок дня, подібний до того, який він мав у Цурпху. Вдосвіта він починає свій день із практики медитації, що триває до сніданку. До опівдня він навчається під проводом своїх учителів або проводить приватні аудієнції з людьми, що приїжджають з усіх куточків світу аби з ним зустрітися. Після обіду він повертається до навчання, або займається складанням поезії та малюванням. Двічі на тиждень (зазвичай у середу та суботу о 14-тій годині) Його Святість проводить публічні аудієнції у приміщенні головного храму монастиря Ґ’юто.

Творчість Сімнадцятого Ґ’ялванґа Кармапи

Сімнадцятий Ґ’ялванґ Кармапа є автором багатьох книг, що були перекладені англійською та іншими мовами. Серед них:

Compassion NOW!
«Співчуття ЗАРАЗ!»

The Future Is Now: Timely Advice for Creating a Better World
«Майбутнє є зараз: вчасна порада щодо створення кращого світу»

Heart Advice of the Karmapa
«Сердечна порада Кармапи»

Kagyu Monlam Book: A Compilation for Recitation
«Книга Каґ’ю Монламу: збірник для рецитації»

Traveling the Path of Compassion. A Commentary on The Thirty-Seven Practices of a Bodhisattva
«Подорожуючи шляхом співчуття. Коментар до Тридцяти-семи практик бодхісаттви»

Ngondro for Our Current Day. A Short Ngondro Practice and Its Instruction
«Ньондро для нашого часу. Коротка практика ньондро та настанови щодо неї»

Ceremony of Offering to the Gurus
«Церемонія офірування Гуру»

Deer Park Calligraphies
«Каліграфія з Оленячого парку»

Environmental Guidelines for Karma Kagyu Buddhist Monasteries, Centers and Community
«Настанови із захисту навколишнього середовища для буддійських монастирів, центрів та спільнот Карма Каґ’ю»

Каґ’ю Монлам

Від часу свого прибуття до Індії, Сімнадцятий Ґ’ялванґ Кармапа очолює щорічні зібрання Каґ’ю Монламу. Традиція проведення Каґ’ю Монламу була заснована у XIV столітті Сьомим Кармапою, який запровадив практику колективного читання молитов, що відбувалося щорічно протягом певного проміжку часу. З цієї нагоди тисячі ченців збиралися і читали молитви під назвою «Дванадцять гілок великих молитов Каґ’ю» під проводом самого Сьомого Кармапи, який їх склав. З тих часів, ця традиція підтримувалася до кінця 1950-х років, коли проведення Каґ’ю Монламу було заборонено китайським урядом. Каґ’ю Монлам було відроджено лише у 1983 році за сприяння Першого Калу Рінпоче. Під його проводом ці зібрання почали проводитися у Бодхґаї, Індія, на місці, де Будда досяг просвітлення.

Зараз Каґ’ю Монлам щороку проходить взимку у Бодхґаї під керівництвом Сімнадцятого Ґ’ялванґа Кармапи. Він повернув втрачену значимість цій визначній події, на яку щороку збираються провідні майстри лінії Каґ’ю, тисячі ченців та мирян з усього світу. Протягом тижня вони щоденно возносять молитви Каґ’ю Монламу задля більшої гармонії в світі, як між людьми, так і між націями.

Мистецька діяльність

Ґ’ялванґ Кармапа має великий інтерес до всіх видів мистецтва. Відомий як талановитий майстер у таких різних сферах як малярство, каліграфія, поезія та музика, часто буває так, що він спонтанно створює натхнені малюнки або складає вірші та пісні.

У січні 2010 року в Бодхґаї Його Святість в якості сценариста, режисера та постановника представив виставу про життя тибетського йоґіна Міларепи, що поєднувала в собі елементи традиційної тибетської опери та сучасного театру. У березні 2012 року Його Святість продовжив цю традицію, представивши виставу про життя та діяльність Другого Кармапи, Карма Пакши.

Сповнений поваги до витоків буддизму в Індії, Його Святість запровадив традицію виконання давніх буддійських молитов на санскриті під час щорічного Каґ’ю Монламу. Він також докладає постійних зусиль до відродження традиції індійських буддійських пісень. Розшукавши оригінальні санскритські тексти священних пісень (санскр. «доха») в архівах вчень лінії Карма Каґ’ю, Його Святість запросив індійських класичних співаків виконати їх на церемонії відкриття святкувань з нагоди дев’ятисотліття від народження Першого Кармапи Дюсума Кх’єнпи, яке відбулося у грудні 2010 року в Бодхґаї. Цей виступ знаменував історичну подію, коли священні санскритські буддійські пісні були виконані в Індії вперше за останнє тисячоліття.

Діяльність очільника школи Карма Каґ’ю та духовного лідера

Ґ’ялванґ Кармапа подорожує по всій Індії, беручи участь у культурному та релігійному житті своєї нової батьківщини. Під час різноманітних заходів, таких як освячення храмів Саї Баби у Таміл Наду або святкування столітнього ювілею від народження Матері Терези у Калькутті, Його Святість зустрічається з іншими духовними лідерами та дає духовні вчення. Ґ’ялванґ Кармапа приділяє особливу увагу підтримці «Будда Вікас Сангх» та інших спільнот буддистів Індії. У листопаді 2009 року, Його Святість виступив на конференції TED у Бангалорі, Індія, ставши наймолодшим доповідачем TED за всю історію її існування.

Його Святість є духовним вчителем для багатьох учнів з усього світу. Він дає духовні поради усім, хто звертається до нього по допомогу, та безпосередньо направляє тих, хто готовий до серйозної практики Дхарми. Таким чином, його діяльність сприяє входженню нових учнів на духовний шлях, а також становленню та розвитку тих, що вже практикують. Завдяки самій своїй присутності та глибині вчень, які він дає, Сімнадцятий Ґ’ялванґ Кармапа доносить Дхарму до сердець усіх, кого він зустрічає.

Принаймні двічі на рік Ґ’ялванґ Кармапа дає багатоденні публічні вчення – зимові вчення, що зазвичай відбуваються у монастирі Терґар у містечку Бодхґая, Індія, перед або після Каґ’ю Монламу, та весняні вчення, що проводяться у Сарнатху або Делі, Індія.

Восени 2012 року відбулася особлива подія: Його Святість Ґ’ялванґ Кармапа вперше у цьому житті дарував вчення по практиці «Чод» у монастирі Дорзонґ недалеко містечка Дхарамсала, Індія.

На вчення Ґ’ялванґа Кармапи збираються тисячі учнів з усього світу. Усі вчення перекладаються багатьма мовами, а також напряму транслюються через Інтернет.

У травні 2008 року Його Святість здійснив перший довгоочікуваний візит на Захід до Сполучених Штатів Америки, де він відвідав багато центрів, що перебувають під його проводом, включно з головною резиденцію Кармапи у Північній Америці у штаті Нью-Йорк. Він дарував вчення у Нью-Йорку, Болдері та Сіеттлі, які відвідали тисячі людей. В червні 2011 року Ґ’ялванґ Кармапа зміг вдруге відвідати Сполучені Штати.

На превеликий жаль, через обмеження, накладенні індійським урядом, Ґ’ялванґ Кармапа досі не може відвідати країни Європейського Союзу, де на нього чекають тисячі його учнів. Він також ніколи не був в Україні чи Росії. Сподіваємося, що у майбутньому Його Святість Ґ’ялванґ Кармапа відвідає нашу країну, дасть благословення та дарує вчення Дхарми.

Захист навколишнього середовища та права жінок у буддизмі

Дві теми, яким Його Святість приділяє найбільшу увагу, – це захист навколишнього середовища та права жінок у буддизмі. Ґ’ялванґ Кармапа започаткував багато програм з метою захисту навколишнього середовища як способу піклування про майбутні покоління, зокрема розробив посібник для монастирів Карма Каґ’ю із конкретними настановами по збереженню та відновленню природних ресурсів. Він також заборонив вживання м’яса у монастирях Карма Каґ’ю, оскільки це протирічить принципу гуманності та прагненню до піклування про щастя та добробут усіх живих істот. Сам Кармапа також є вегетаріанцем, на власному прикладі демонструючи принципи, які він пропагує.

Його Святість докладає особистих зусиль до відновлення повних жіночих чернечих обітниць у традиції тибетського буддизму. Практика одержання жінками повних обітниць існувала у минулому, однак з часом була втрачена. З початку 2000-х років питання її відродження активно обговорюється, однак дотепер не отримало позитивного вирішення. Із цим тісно пов’язане питання якісної філософської освіти у жіночих монастирях. Його Святість докладає постійних зусиль до створення освітніх коледжів при жіночих монастирях, в яких черниці можуть одержати таку саму освіту, як і ченці.

Таким чином, діяння Сімнадцятого Ґ’ялванґа Кармапи на благо живих істот є дійсно всеосяжними за своїм виміром. Вони спрямовані у майбутнє, однак водночас сповнені глибокої поваги до минулого. Як вчений та майстер медитації, а також як художник, поет, композитор та постановник театральних п’єс, Сімнадцятий Ґ’ялванґ Кармапа втілює широке коло діяльності, якою Кармапи традиційно займалися протягом століть. Водночас, як активіст в сфері захисту навколишнього середовища та духовний лідер, чиї вчення напряму транслюються через Інтернет, Його Святість пристосовує діяльність Кармап до вимог нового тисячоліття, зберігаючи при цьому її повноту та автентичність.

Джерело: Інформація підготовлена на основі публікації “Karmapa: 900 Years” by Lhundup Damchö. – Karmapa 900 Organizing Committee, 2011. – P.107-108.